Isnin, 2 Jun 2014

IKUT KATA HATI...IN SYA ALLAH

Assalamualaikum w.b.t

BUKAN SENANG nak senangkan?dan bukan susah pun nak susahkan?Tetiba jer terkeluar macam ni..semua ni kerana NAK BERJAYA!!!!...

Ti suri rumah yang ada 3 orang anak kecil..tapi ti ada matlamat yang besar iaitu nak bantu IBU kat kampung..ya memang apabila kita dah kahwin tanggungjawab kita sepenuhnya kat husband..TAPI bila teringatkan bagaimana mereka membesarkan kita sampai masuk universiti..tapi bila kita dah hbis belajar gataiii nak kahwin..so sekarang mereka tidak merasai pun sedikit duit dari titik peluh kita seperti mana mereka keluarkan keringat mereka untuk besarkan kita...

YA ALLAH sedih sangat bila teringatkan parent ni..terutamanya ibu ti..ibu dari pagi sampailah ke malam buat keje tak berhenti..kadang-kadang tu sedih sangat bila ibu luahkan kekurangan duit untuk bayar itu bayar ini..tapi ti mampu dengar dan senyum jer..sampai bila???sampai bila??

Sebab tu ti nekad nak buat bisnes yang boleh bantu keluarga ti terutamanya IBU...ti nak hulurkan sesen dua walaupun tak banyak tapi boleh meringankan beban ibu. IN SYA ALLAH..semuanya dengan izin ALLAH..

google punya google ti terjumpalah ini...
ti buat ni sebagai wall paper ti hp..baca jer..dan buat ti bangkit..ti nak buat bisnes tapi dengan keadaan ti sekarang yang ada anak kecil,abang-abang yang nakal memang ti tak boleh nak pergi kerumah orang..so apa yang ti boleh usahakan adalah dengan bisnes online..

first step yang ti buat adalah tukar kad maybank lama ke maybank baru..done..selesai langkah pertama..
langkah ke dua ti buat page...dan buat online bisness..time anak tidur malam barulah ti duk mengadap laktop ni..YA TUHAN cipta kita penuh dengan keistimewaan,mesti ALLAH dah tetapkan yang ti mampu buat online daripada offline..

FB ads dah selesai..bila nak buat pembayaran,asyik deaclined..pergi balik bank tanya kenapa,pihak bank kata takde masalah..pastu pihak bank bagitahu kalau nak buat pembelian online kena register online kat maybank dulu..aduiii kenapa tak bagitahu masa buat kad tu..padahal masa buat kad tu diorang dah tanya kenapa nak tukar,dan ti dah bgtau nak buat belian online..takde lak bagitau..takpe think positif..kalau tak jadi macamna ni ti takkan tau kan..alhamdulillah..boleh belajar perkara baru.

KOL bebas tol 1300 88 6688,buat pengesahan dan tetapkan limit dan register online luar negara..buat sekali lagi pembayaran fb ads barulah boleh..hahaha...

ALhamdulillah step ke 3 dah selesai..jadinya berdoa dan tunggulah kan..semoga ada rezeki ti melalui online..semuanya kerana ALLAH..

ok gud nite uollsss....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan