Sabtu, 10 Mei 2014

PENTINGNYA kalsium bagi ibu menyusu

Assalamualaikum..warga-warga blogger..semoga dirahmati selalu..

Sini ti nak tanyalah kat kawan-kawan siapa tak sayangkan anak? Mau tak sayang dahla duk kandung 9 bulan ada yang sampai 10 bulan tup-tup kata tak sayang lak. Dahla masa duk mengandung tu macam-macam dah kita harungi, ada yang sesetengahnya nak boleh sorang anak betapa susahnya kan???

Ni yang senang dapat anak tak sayangkan anak..bolehla p buang dalam tangki ke sungai ker..aduii memang takde perasaan ker??Tinggalkan anak kat rumah oranglah..aduiii

Kalau ti kata macam ni,korang marah x??lepas jer kita dah selamat bersalin kita bagi susu formula kat baby kita tu..susu formula asalnya dari LEMBU. seakan kita jadikan anak kita tu anak angkat kepada lembu..nauzubillah...tak salah kita bagi anak kita susu formula jika kita memng tak mampu nak susui kan..setiap orang tak sama dan setiap orang akan ada masalah yang tersendiri..(yang bagi alasan nak jaga badan ker,tak sukalah,rasa tak selesalah,tu bukan masalah yang kita hadapi tetapi masalah yang kita buat sendiri)

Supaya anak kita tidak diangkat oleh susu formula vs susu lembu, Sekarang lebih bnayak kesedaran bahawa susu ibu adalah susu terbaik!!!susu ibu tiada tandingannya..sokong tak???..untuk menjayakan penyusuan ni kita mesti mulakan dari lahir hinggalah 2 tahun mengikut sunnah nabi. Dan inilah yang sedang ti usahakan supaya adeeb dapat menyusu sehingga 2 tahun..Panjang tu mukadimahnya..

Kerana obses sangat nak bagi full breastfeeding kita lupa nak jaga diri sendiri. Tup-tup rasa sakit belakanglah,sakit pingganglah,sakit gigilah...semuanya itu signal bahawa badan kita kekurangan kalsium.

TAHUKAN MOMMIES BERAPA KALSIUM YANG KITA PERLUKAN SEMASA MENYUSU?

Jika mommies berumur dalam lingkungan 19-50 tahun kalsium yang kita perlukan adalah sebanyak 1000mg..dan jika baby kita berumur antara 7-12 bulan kalsium yang baby kita perlukan untuk tumbesarannya adalah 260mg. So dari mana baby kita boleh dapatkan kalsium??mestilah dari susu ibu. Sebab itulah ibu yang kekurangan kalsium akan merasa sakit belakang,kebas,sakit gigi dan sewaktu dengannya.

Cerita yang panjang ni sebenarnya ti nak cerita mengenai sakit belakang yang ti alami sejak kebelakangan ini..KENAPA? sebabnya dah seminggu ti miss ambil ostematrix iaitu kalsium. Buat acuh tak acuh jer duk makan kalsium ni..akibatnya sakit belakang yang amat,semalam start makan 4 biji ostematrix sebelum tidur esokkannya alhamdulillah sakit belakang hilang.

Ni sakit belakang yang kita tak nampak sangat bagaimana kesannya,kalau yang kena sakit gigi. SAKIT GIGI ni tak boleh bawak main-main,kalau sakit tak boleh buat kerja apa pun,yer tak???duk pegang pipi jerlah..nak ke tak nak ke terpaksalah cabut!!!

kalau tiap-tiap bulan duk sakit gigi and the end nya cabut gaklah..mana nak ada nya gigi kita kalau asyik duk cabut jer. Masuk 40an gigi dah nak habis...arrggggghhhhh....scaryyyy..



 Antara aset penting ni..GIGI...nak ke tak nakke kenalah senyum gak kat orang..kalau masam jer takker dikatakn sombong...Kalau ginilah rupanya gigi kita auuu malunya...

KESIMPULANNYA..
untuk menjaga kepentingan tulang kita,gigi kita pengambilan KALSIUM jangan di anggap ringan dan mudah. Jangan lak kita dianggap tua sebelum tiba usia itu..
Langkah mudah yang ti buat,setiap malam sebelum tidur ti akan telan 4 biji ostematrix.

Setiap tablet ostematrix bersamaan 250mg. Setiap hidangan 4 biji bersamaan 1000mg. Cukup untuk kita menampung keperluan kalsium pada ke esokkan harinya. In sya ALLAH...kita boleh atasinya.


Sebab itulah ostematrix ada dalam set penyusuan.
Yang berminat untuk ketahui lebih lanjut ataupun untuk mendapat nasihat percuma boleh contact ai k

Hubungi saya,
 siti Natrah Che Kamarudin pengedar sah shaklee anda iD no:1080925
 Hubungi saya di No 013-9721859 atau 01115709151
 Emel ke natrah4ever@gmail.com atau
 pm ke fb facebook (ctnatrah Che Kamaruddin)untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.


Ti COD ke kawasan Dungun,Paka ,Kerteh dan Kuala Terengganu. Juga menggunakan perkhidmatan pos laju ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan