Jumaat, 13 Jun 2014

Gastrik,Menyusu vs Puasa..Boleh di atasi...


Assalamualaikum w.b.t...semoga sihat hendaknya..inilah nasib si ibu anak-anak kecil lagi..time anak-anak tidur bolehla update blog..kadang-kadang tu anak-anak tidur,kita lak yang letih..seharian dengan anak-anak..sambil menyusu adeeb pun boleh tertidur..

dahla sekarang ni adeeb merap jer memanjang,tak tahulah kenapa dengan adeeb.. Kadang-kadang tu mari risau gaklahkan..tapi alhamdulillah tak de apa-apa..

Puasa dah nak dekat ni..ibu-ibu menyusu macam kita ni mesti bimbang gakkan..yerlah mana tak bimbang kan kalau susu jer keluar tapi masuk tak...mana tak keringnya kan..dahtu macamna nk top up balik namanya puasa..Sebab tu dalam islam perempuan menyusu dan mengandung diberi kelonggaran pada bulan puasa nanti..boleh berbuka jika ia memudaratkan kat orang lain anak kitalah tu...


Sini ti nak kongsikan sedikit testimoni dari:

Puan Nojie wan din
" Saya suka performance drink...membantu saya kekal bertenaga samapai malam..sekarang saya tengahmarathon ganti puasa...performance drink sangat membantu,walaupun puasafully bf,balik keje saya tetap kuat untuk  memasak untuk berbuka,sidai baju,kemas rumah,mandikan anak-anak,siapkan assignment,steril botol susu...memang bertenaga..kawan-kawan yang cepat penat tu boleh try,best sangat rasa oren..rugi kalau tak cuba nak-nak dah nak masuk ramadhan ni"

 puan Sufiahnoor Nordin.

"Nak share pengalaman saya sendiri mengenai gastrik yang dah lama sejak berusia 10 tahun lagi.
Ingat lagi masa tu,muntah teruk. berlarutan selama 4 hari,demam lak tu.. hanya ALLAH saja yang tahu betapa pedih dan lemaunya badan ni.
Selama tulah gastrik saya ni on off on off. Paling saya pasti,ulu hati saya sentiasa pedih. Oleh sebab dah selalu sakit dan pedih ulu hati jadi saya tak kisah pasal tu. Makan ubat eloklah kejap,pastu datang balik pedih ni.

Itu dulu,
tanggal 20 July 2012,sehari sebelum puasa haritu,saya admit diKPJ kajang untuk buat ujian SCOP(masuk kamera dalam perut),bunyinya macam gerunkan tapi ok jer.
Doktor sahkan perut saya ada tompok-tompok merah yang banyak macam melecur,kalau dibiarkan boleh jadi ulser.
Tapi sekarang tak lagi, saya amalkan minum ESP+MEALSHAKE+PERFORMANCE DRINK setiap sahur dan sebelum tido. Alhamdulillah pedih perut semakin beransur hilang. Dan saya rasa puasa kali ini lebih bermakna,saya rasa lebih bertenaga juga syukur kepda ALLAH yang telah menemukan saya dengan shaklee.
Saya menjalani ibadah puasa kali ini tanpa rasa sakit pun seperti puasa sebelum-sebelum ini. ALHAMDULILLAH

Saya akui saya hanya berikhtiar,selebihnya saya serahkan pada ALLAH dan tawakal kepadaNYA. In sya ALLAH."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GASTRIK dan puasa memang tak dapat dipisahkan..ti pun ada masalah yang sama. Kadang-kadang tu takut nak puasakan. In sya ALLAH dengan amalan minum ESP+PD ni...gastrix boleh di elakkan.

YAng ada masalah yang sama bolehla ikhtiar dengan amalan ni k..



untuk dapatkan keterangan lanjut mengenai cadangan ini boleh:
Hubungi saya,
 siti Natrah Che Kamarudin pengedar sah shaklee anda iD no:1080925
 Hubungi saya di No 013-9721859 
 Emel ke natrah4ever@gmail.com atau
 pm ke fb facebook (ctnatrah che kamaruddin)untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.


Ti COD ke kawasan Dungun,Paka ,Kerteh dan Kuala Terengganu. Juga menggunakan perkhidmatan pos laju ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


2 ulasan:

  1. Assalamualaikum Natrah...
    Selamat menjalani ibadah puasa - inshaallah, 2 minggu lagi.

    *Thanks singgah blog Kak Mirror.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih akak datang singgah kt blog saya..in sya Allah takde aral puasalah kita nanti yer..semoga dipermudahkan semuanya

      Padam