Rabu, 30 April 2014

Air Kosong PENTING untuk ibu menyusu

Assalamualaikum..

HAri ini dah masuk 1 Mei hari pekerja kepada semua pekerja-pekerja tak kiralah kerajaan ke swasta.Selamat bercuti. Dan hari inilah hari bersama keluargakan,hari nilah nak masak kat umah pun,bagi pantai timur maybe hari ini buat rancangan nak balik kampung,mana taknya 3 hari ni cuti..hoooyeee..

Ti macam biasalah,nak cerita lagi bab penyusuan, HAri ini ti nak cerita bab plain water..PENTING!!!!!

Plain water ataupun air kosonglah kita panggilkan..takkan lah nak mintak plain water kat mak kita,mesti kita sebut air kosong ataupun air suamkan.

Air adalah elemen penting dalam tubuh. BAdan kita terdiri daripada 60 peratus cecair manakala organ terpenting dalam tubuh iaitu otak pula mengandungi 75% air. Lihat betapa pentingnya air dalam tubuh kita untuk memastikan semua sistem dalam badan mampu bekerja pada tahap optimum dan minda juga menjadi cergas dan bertenaga.

Bagaimana kalau tubuh kita kekurangan air yang diperlukan? mestilah kita akan cepat letih,malas,tak ada tenaga,....semuanya akan mendorong kita untuk menangguhkan sesuatu pekerjaan kan. Otak adalah element terpenting dalam tubuh kita. nak bercakap,nak fikir,nak bergerak, nak melihat,nak mendengar semualah sistem yang kita gunakan pada tubuh kita ni IBU utamanya adalah otak. Apa akan jadi kalau otak kita kekurangan air yang sepatutnya?fikir-fikirlah..(rujukan dari majalah pa&ma)

panjang lak membebel bab otak..ni dah termasuk geram pun ada..hahaha..sebabnya tiap kali ti bagitau minumlah air kosong banyak-banyak.
kebanyakkannya mesti yang jawab air kosong tak sedap.Aduiii....semuanya nak sedap habislah kita.  hari-hari duk minum manis nanti dapat lak kencing manis,pastu obesiti dah gemuk cari plak ubat nak kurus,bila dah beli ubat tak mahu minum banyak plain water aduiii susah tu...

Sebagai ibu menyusu lak,kandungan air dalam susu ibu adalah sebnyak  80-88% air. Dengan kandungan air yang begitu banyak,ibu akan menghasilkan lebih banyak susu. So apa akan jadi kalau air kurang dalam tubuh kita?Semua sistem akan menggunakan air untuk melakukan sistemnya yang tersendiri. Untuk menghasilkan susu tubuh akan serap air dari mana-mana bahagian untuk menampung keperluan.

Pengambilan suplement juga perlukan air yang bnyak. Suplement ini akan menggunakan air untuk bertindakbalas. Jika Jumlah air yang kurang ada dalam badan kita,secara automatiknya air akan diserap. Oleh sebab itu,dimana kandungan air yang bnayak berada akan diserap dan kandungannya akan berkurangan. Seperti di otak. secara automatiknya badan kita akan cepat letih dan tak bermaya.

Penghasilan susu juga akan berkurangan,kita juga akan mendapat sembelit kerana kandungan air dalam salur usus berkurang untuk melembutkna najis.

Air sangat diperlukan sangat-sangat oleh kaum ibu,untuk menghasilkan susu yang optimum selain dengan bantuan suplement,ibu yang bekerja untuk bertenaga dan cergas melakukan aktiviti seharian dirumah mahupun di pejabat.
Bukan kaum-kaum ibu sahaja,tetapi semua nya memerlukan air yang mencukupi untuk tubuh bagi menjalankan aktiviti sistem badan..

PLAIN WATER tak sedap!!! Itulah yang selalu kita dengarkan. SEKARANG shaklee ada mengeluarkan WATER PITCHER yaang amat mudah skali untuk kita dapatkan air yang sedap. Kecil jer macam jug,boleh dibawa kemana-mana saja,ke hotel,ke pejabat,anak asrama,berkelah..senang..cuma tambah air paip,semua klorin plumbum tertapis..jimat elektrik tak payah nak masak. Boleh dapatkan 80 gelen air..wowww banyak gak kan.



So sesiapa yang rasa PLAIN WATER tak sedap tu boleh mulakan langkah anda dengan membeli water pitcher ni..semuanya mampu miliki. AIR KOSONG sangatlah penting untuk semua orang termasuk IBU MENYUSU.

Jika ada yang berminat boleh ikut cara mudah ini untuk dapatkan dengan segera..



Dah faham?Boleh order k.
Tekan jer order dan ikut seperti rule di atas..

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=867d6c2fa26c1218f8a23d56c21fbea2


yang inginkan potongan sehingga 20%..dan ingin tahu bagaimana caranya , boleh contact ti k

Hubungi saya,
 siti Natrah Che Kamarudin pengedar sah shaklee anda iD no:1080925
 Hubungi saya di No 013-9721859 atau 01115709151
 Emel ke natrah4ever@gmail.com atau
 pm ke fb facebook (ctnatrah Che Kamaruddin)untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.


Ti COD ke kawasan Dungun,Paka ,Kerteh dan Kuala Terengganu. Juga menggunakan perkhidmatan pos laju ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

2 ulasan:

  1. Balasan
    1. salam perkenalan ishatin. baru boleh update blog ni..sibuk memenjang..nak wish selamat hari pekerja dah lewat dah..hari ni selamat hari ibu

      Padam