Isnin, 7 April 2014

Kalsium Amat Penting BAgi seorang Wanita.

Assalamualaikum w.b.t..

Bulan April adalah bulan OSTEMATRIX bsgi penggemar suplement shaklee..yang belum cuba produk dari shaklee..boleh sangat-sangat nak cuba.anda xakan menyesal..

Ostematrix bahasanya tapi kalau bahasa senang KAlsiumlah..wanita ni memng teramat perlu kalsium ni..99% kalsium kita perlukan untuk pembentukaan tulang dan gigi..dan 1% keperluan untuk darah..
Yang 99% tu kita biasa dah duk dengar iklan mana-mana pun..minumlah susu utk tulang,minumlah susu untuk gigi..tapi hari ini ti nak citer sikit mengikut pemahaman tilah mengenai 1% kalsium yang mesti ada dalam darah..

Contoh yang ti nak buat mengenai DENGUP JANTUNG..

Organ jantung perlukan aliran sel-sel darah untuk pengecutan dan pengembangan otot-otot jantung..Ion kalsium amat diperlukan dalam darah untuk mengaktifkan protein iaitu makanan kepada sel-sel darah merah yang mencu
kupi untuk aktiviti pengecutan dan kembang otot jantung..dengan adanya kecut kembang otot jantung tulah kita boleh bernafas hingga sekarang..

Jika kita kekurangan kalsium,protein tersebut lemah untuk digerakkan ke sel-sel otot jantung dan akan menyebabkan sel-sel darah di otot jantung berkurang..hal inilah yang akan menyebabkan jantung seseorang akan ada masalah..

ni dari pemahaman ti baca dari sini entri ini...boleh klik entri ini


Kalsium juga akan berkurangn melalui air kencing,juga seseorang wanita akan kehilangan darah melalui PERIOD..kalau kalsium tersebut keluar tanpa kita topup balik,itulah yang menyebabkan kalsium dalam darah berkurangan..Apabila kalsium dalam darah berkurangan ia akan ambil kalsium di dalam tulang mahupun gigi..sebab itulah kebanyakkan wanitalah yang akan mengalami OSTEOPOROSIS..
e






kalo ada yang nak mencegah osteoporosis ni,bolehla amalkan kalsium ni dari awal..dan kalsium yang anda nak consume tu mesti bersama dengan magnesium..barulah kalsium yang anda makan itu ada fungsinya..

cukuplah entri ni,lepas ni ti nak ceritalak pasal kalsium yang diperlukan oleh ibu menyusu, dan kesannya.

untuk sebarang pertanyaan, boleh contact ti k

Hubungi saya,
 siti Natrah Che Kamarudin pengedar sah shaklee anda iD no:1080925
 Hubungi saya di No 013-9721859 atau 01115709151
 Emel ke natrah4ever@gmail.com atau
 pm ke fb facebook (ctnatrah che kamaruddin)untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.


Ti COD ke kawasan Dungun,Paka ,Kerteh dan Kuala Terengganu. Juga menggunakan perkhidmatan pos laju ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

1 ulasan:

  1. keperluan kalsium memang amat penting untuk tulang dan gigi yg sihat..:)

    BalasPadam