Khamis, 27 Februari 2014

Zikir,Doa dan petua untuk menambahkan susu badan.

Assalamualaikum...

Hari ini ti nak kongsikan dengan ibu-ibu ataupu bakal-bakal ibu di luar sana, Sama macam ti jugak..masalah susu merundum adalah perkara normal..ti ni lagilah susah untuk buat penyimpanan stok..mane tak nya baby ada bersama 24 jam..ti tak keje..tapi niat di hati nak buat penyimpanan stok jugak..mana tau kan ti kena pergi mana-mana tinggalkan baby sekejap..itulah fungsi stok ebm bagi ibu yang tak bekerja seperti ti ni.

Adeeb baru jer umur 5 bulan..susu ti pun dah makin merundumlh ti rasa..jom kita sama-sama amalkan petua,zikir dan doa ini...semoga penyusuan untuk anak kesayangan sehingga genap 2 tahun..amin..

First of all - semasa hamil lagi kita kena pasangkan niat untuk menyusu baby sampai 2 tahun.. Apabila niat sudah di pasang jangan lupa untuk suburkannya dengan motivasi menerusi pembacaan, perkongsian pengalaman dan sebagainya. In sya Allah dengan azam dan niat,kita mungkin tak akan putus asa.

Apabila niat sudah di pasang sudah tentulh kita kena minta pada Maha pemberi..iaitu dengan doa..
Sentiasa berdoa dipermudahkan proses perjalanan penyusuan anak kita. Dia suka mendengar doa hamba-Nya. Jadi, selalulah dekatkan diri kepada ALLAH SWT. Sesungguhnya Dia Maha pemberi Rezeki kepada baby kita mahupun bakal anak yang akan lahir.




Sambil menyusu rajin-rajinkanlah lidah untuk berzikir YA MATIN iaitu Maha Sempurna kekuatanNYA,semoga penyusuan kita untuk anak tersayang sempurna sehingga berusia 2 tahun..Ataupun amalkan zikir YA MATIN 70x sebelum tido dan selepas subuh..Ataupun zikir 70x dan tiup dalam air minuman kita dan minumlah ia..Jadikanlah amalan ini,In Sya ALLAH..lengkaplah penyusuan kita selama 2 Tahun.

Sentiasalah berfikiran positif bahawa kita dapat menyusukan baby kita sampai berumur 2 tahun..INGAT YER,apa yang kita fikir itulah yang akan terjadi..Jika kita fikirkan kita tak mampu nak susukan baby kita dengan bermacam alasan dan kesulitan..itulah yang akan terjadi..so berfikirlah
positif

Selain daripada makanan rohani ini,kita kenalah lengkapkan nutrisi dengan memakan makanan yang boleh membantu dalam proses pengeluaran susu kita..Seperti entri ti sebelum ni..KLIK DISINI jika belum baca

Ingat yer,pengeluaran susu ibu adalah berasaskan konsep permintaan dan Pengeluaran.  jika permintaan tinggi maka pengeluaran akan meningkat..so keraplah menyusukan bayi..Jika baby tidak bersama kita,lakukan pumping 2jam sekali..lebih cepat kosongkan payudara,lebih cepat penghasilan susu. Jangan biarkan breast kita bengkak ataupun penuh dulu baru nak pump,kaedah ini tidak akan berkesan kerana ia akan menghantar signal ke otak bahawa..Baby kita tidak memerlukan susu lagi..so pengeluaran akan merundum...

WAHM seperti ti yang mahukan penyimpanan EBM apa yang ti lakukan adalah ti akan pump semasa bersama adeeb.. Adeeb setiap sejam mahupun 2 jam akan hisap susu..so ti kenalah pandai time dia hisap breast sebelah kanan ti akan pump belah kiri..semasa ke dua-dua breast ada ransangan..susu akan lagi meriah.




Apa yang orang duk bagitau semua dah kita ikut..apa yang orang suh makan kita makan..TAPI susu masih duk takuk tu gak..tak bertambah langsung..so sini kita tepuk dada tanya diri sendiri cukup ke nutrisi kita duk makan sehari-hari..

Sini ti nak cadangkan pada ibu-ibu yang rasa susu masih duk takuk tu supaya memulakan pemakanan suplement untuk mencukupkan nutrisi kita. Apabila badan kita cukup nutrisi..In Sya Allah pengeluaran susu akan meningkat. 

Set penyusuan shaklee mengikut budget masing-masing 

 SET A



Yang mengandungi multivitamin, B complex ,Vitamin C dan Alfalfa.
Set ini mengandungi multivitamin iaitu pelengkap nutrisi ibu-ibu yang rasa pemakanan harian tidak lengkap.
Juga terdapat alfalfa iaitu milkbooster yang menggalak pengeluaran susu ibu dan juga bertindak sebagai Kacip fatimah bagi ibu-ibu yang ingin menjaga kesihatan badan tanpa mengganggu penyusuan baby anda.

Ingin order set asas penyusuan ini..click order k..

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=4fc245833764a5130d7e65c94dac4892





SET B

Yang mengandungi SET A dan ditambah dengan Ostematrix.
Ostematrix amat sesuai untuk ibu-ibu yang mengalami kekejangan dan lenguh-lenguh apabila menyusu. Ini kerana bayi yang menyusu akan mengambil kalsium ibu nya untuk peningkatan tulang,gigi dan rambut. Ibu menyusu yang tidak cukup kalsium akan mendapat OSteoporosis dalam waktu yang muda. Kerana bayi yang menyusu yang tidak cukup kalsium akan menggunakan kalsium tulang ibunya.
Juga amat sesuai untu ibu menyusu yang mengalami sembelit. Ostematrix berfungsi sebagai pelembut najis.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=83b7afcfe4ad452c54ea6427b18960f8


SET C

Mengandungi SET B dan di tambah dengan ESP ( Energizing Soy Protein)..Set c adalah set lengkap ibu menyusu dimana Esp juga sebagai milkbooster iaitu penggalak pengeluaran susu. Esp juga amat sesuai untuk ibu-ibu yang mementingkan penjagaann kulit dan rambut. Singkatannya bagi ibu-ibu yang amat menitik beratkan penjagaan diri.
Juga amat sesuai untuk ibu yang ingin kuruskan badan selepas bersalin.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=44ba0b0305bdd5dc2c839da46a4aa11a


SET D 




Set C + Lecithin
Full set untuk penyusuan dan bagi ibu-ibu yang inginkan bentuk badan ideal selepas berpantang. 
Lecithin adalah pengemulsi lemak-lemak degil yang ditinggalkan semasa hamil. Ia juga banyak membantu perkembangan otak bayi.




https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=fb945b3067434474ba269b604525ca02


CARA untuk melakukan order sendiri..


Untuk ketahui bagaimana untuk dapatkan potongan sehingga 20% boleh terus contact ti k sebelum buat order sendiri...Terima kasih kepada yang sudi shopping di blog ti..
Hubungi saya,
 siti Natrah Che Kamarudin pengedar sah shaklee anda iD no:1080925
 Hubungi saya di No 013-9721859 atau
 Emel ke natrah4ever@gmail.com atau
 pm ke fb facebook (ctnatrah che kamaruddin)untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.


Ti COD ke kawasan Dungun,Paka ,Kerteh dan Kuala Terengganu. Juga menggunakan perkhidmatan pos laju ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Sangat memerlukan respon mahupun cadangan ibu-ibu diluar sana untuk meningkatkan hasil penulisan blog ti yer..semoga sudi memberi maklum balas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan