Khamis, 13 Februari 2014

Kaedah Mengentahui Waktu subur

Assalamualaikum..

Sebelum ni ti ada Tulis mengenai macamana hendak kira waktu subur seseorang. Hari ini ti nak kongsi lagi kaedah lain macamna hendak ketahui waktu subur seseorang wanita selain mengira dengan kalendar.

1Suhu Badan


Anda perlu beli termometer basal untuk menyukat suhu badan setiap pagi sejurus selepas bangun dari tidur tetapi sebelum mandi dan memberus gigi. Suhu badan ini kemudian dicatatkan pada sebuah carta khas. Jika dicatatkan berterusan selama sebulan sejurus keluar haid hingga ke haid yang berikutnya, ini akan menghasilkan satu bentuk petunjuk sama ada anda(wanita) mengeluarkan telur ataupun tidak. Ia juga memberi petunjuk bila wanita itumengeluarkan telurnya. Pengeluaran telur ini dalam pusingan 28 hari,biasanya berlaku 13 atau 14 hari selepas mula hari pertama period

2Mengkaji Lendir Dari Faraj


Untuk mendapatkan contoh lendir ini, seseorang wanita perlu memasukkan jarinya kedalam kemaluan sejurus selepas berhadas kecil. Masukkan jari ke dalam lubang faraj sehingga terasa pangkal rahim yang keras seperti hidung (pastikan kuku anda tidak panjang). Waktu subur iaitu yang biasanya jatuh pada hari ke 13 atau 14 selepas hari pertama haid,lendir ini menjadi banyak, cair, jernih dan mudah di jalurkan. Inilah waktunya seseorang itu sangat subur.

3Pemeriksaan Ultrasound


Melakukan pemeriksaan ultra sound berulang kali. Dalam pemeriksaan ultrasound ini doktor boleh mengesan bila benih itu keluar. Perlu di tekankan di sini,tidak semua alat ultrasound boleh membuat siasatan tersebut. Di malaysia hanya ada 1 atau pun 2 sahaja yang boleh berbuat begitu. dan salah satunya ialah klinik kesuburan LPPKN sendiri. 

Sehubungan dengan itu, ti ingin kongsikan bagaimana GLA shaklee juga dapat membantu dalam mempengaruhi hari subur anda.

GLA ( Asid Gamma linolenik) juga mengandungi asid Linolenik(LA) ,minyak bunga matahari dan vitamin E.


  • GLA merupakan bahan binaan bagi menghasilkan hormon prostaglandin iaitu bahan utama dalam membantu badan menagawalatur proses badan yang normal.
  • Hormon ini akan membantu seseorang wanita mendapatkan period yang teratur setiap bulan.(membantu dalam pengiraan waktu subur)
  • GLA juga di gunakan oleh ramai wanita untuk pemeliharaan kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. 
  • membantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti juga dikenali sebagai"mukus serviks putih telur"
  • cecair ini sangat nipis,subur,berair,cerah dan likat dan sangat membantu sperma berenang terus ke uterus melalui tiub fallopio dan ke telur(ovum)
  • Juga membantu sperma hidup lebih lama sehingga 5 hari di dalam tiub fallopio yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan semasa isteri sedang subur(ovulasi) 
Hubungi saya,
 siti Natrah Che Kamarudin pengedar sah shaklee anda iD no:1080925
 Hubungi saya di No 013-9721859 atau
 Emel ke natrah4ever@gmail.com atau
 pm ke fb ctnatrah che kamaruddin untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.



Dapatkan juga konsutasi percuma dan hadiah percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan