Selasa, 5 Ogos 2014

PROMOSI OGOS!! Gla Complex shaklee untuk kesuburan

Assalamualaikum w.b.t..

Bulan ramadhan dah lepas dah,sekarang bulan syawal...oooo time raya ni ramai gaklah kan yang buat kenduri kahwin...
Sesuai sangatlah shaklee buat promosi GLA Complex  bulan ni...
WHY?meh sini nak terangkan kenapa gla ni sesuai sangat untuk orang yang nak kahwin ataupun dah kahwin ni...tapi bukan untuk yang dah kahwin jer,anak dara ke pak dara pun boleh ambik tau..banyak khasiatnya...

Apa itu GLA COMPLEX ni?


Pada kurun ke-20 ahli saintis Jerman mengetahui bahawa minyak daripada biji evening primrose boleh diekstrak. Hasil analisis mendapati bahawa minyaknya kaya dengan asid lemak perlu (EFAs), iaitu linoleik (LA) dan asid gamma-linolenik (GLA). Kandungan EPO yang kaya dengan GLA ini semakin mendapat perhatian dan kajian tidak terhenti begitu sahaja, malah kini ia dikenali dan digunakan di seluruh dunia. Keajaiban dan kemujaraban kandungan minyak evening primrose ini mendapat pengiktirafan banyak pihak untuk menyokong kegunaannya ke atas beberapa masalah kesihatan.
Asid-asid lemak perlu (EFA) adalah kumpulan lemak politaktepu yang penting untuk fungsi tubuh. Ia diperlukan untuk menukarkan linoleic acid kepada GLA. Jadi, Shaklee memudahkan anda. Shaklee telah pun mengekstrakkan GLA daripada EPO untuk terus digunakan oleh badan.

GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Adakalanya wanita mengalami masalah hormon yang tidak seimbang atau mempunyai lebih hormon lelaki. Salah satu masalah wanita adalah ketidakstabilan hormon yang membawa kepada masalah sukar untuk hamil. Wanita biasanya memerlukan empat hormon penting bagi kitaran haid yang berlaku setiap bulan. Pergerakan dan keseimbangan keempat-empat jenis hormon ini membuatkan seseorang wanita datang haid. Jadi di atas sebab-sebab tertentu, hormon wanita menjadi tidak stabil menyebabkan pengeluaran telur menjadi kurang. 



4 hormon yang terlibat dalam kesuburan wanita.

  • FSH  - bertindak ke atas ovari bagi membantu telur membesar
  • LH   -  membantu memecahkan telur menjadi ova dan bergerak ke tiub Fallopia utk persenyawaan.
  • Estrogen  -  menyediakan tempat selesa dan sesuai utk telur membesar
  • Progesteron   -  menyokong janin agar dapat membesar dgn baik
 
-----------------------------------------------------------------------------------------
BAGAIMANA GLA MEMBANTU DALAM KESUBURAN?


  • GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 (^__^)

"Jadi, puan2 yang masih belum dikurniakan rezeki anak, cuba periksa cecair serviks anda. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan, kering… itu petanda kurang baik sebab ia boleh menghalang persenyawaan.

Jadi, penting ya puan2 untuk mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni."

  •  Pertumbuhan sel
GLA adalah nutrien yang digunakan oleh badan untuk mengekalkan sel-sel sihat dan fungsi badan yang penting, dengan itu, mengurangkan risiko pertumbuhan sel tidak normal dalam badan, termasuk sel-sel dalam organ pembiakan.
 


Esp dan gla adalah gandingan set combo subur iaitu set budget..yang mempunyai bajet lebih ti sarankan ambik set full kesuburan..coz untuk hamil kita perlukan tubuh yang sihat yang cukup segala vitamin yang diperlukan..

untuk dapatkan keterangan Set full kesuburan..jom lawati sini kk..



 siti Natrah Che Kamarudin pengedar sah shaklee anda iD no:1080925
 Hubungi saya di No 013-9721859 
 Emel ke natrah4ever@gmail.com atau
 pm ke fb facebook (ctnatrah che kamaruddin)untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.


Ti COD ke kawasan Dungun,Paka ,Kerteh dan Kuala Terengganu. Juga menggunakan perkhidmatan pos laju ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan