Rabu, 9 Julai 2014

Boikot Israel BUKAN Shaklee!!!

Assalamualaikum wb.t...

Sekarang dalam keadaan peperangan di gaza,ramai kanak-kanak mahupun orang dewasa yang tak bersalah terkorban..Marilah kita doakan keselamatan mereka yang selamat dalam setiap doa kita. In sya ALLAH doa orang berpuasa akan ALLAH kabulkan.

Apabila sentuh bab israel ni,ada customer yang ragu-ragu untuk menggunakan barangan suplement shaklee kerana shaklee berasal dari AMARIKA..sebut jer amerika mesti semua orang tahu kut mereka adalah penyumbang utama kepada israel..

TETAPI shaklee tidak termasuk dalam penyumbang kepada kejahatan israel tersebut. 
 SHAKLEE takde kene mengena dgn funding israel dan seangkatan dgnnya.. Ramai yg tunjuk link kenseistrael tu(ape bnde ntah linknya sy tak hafal.. sebaiknya u all jgnlah bukak.. nnt lagi galak dia)..
dan bg yg dah bukak.. sila baca betul2 link tu.. link tu takda kaitan dgn shaklee.. itu adalah usaha indpendent distributor ..initiatif dia- siapa2 beli dgn dia thru website dia,certain point dia fund ke israel...
macam ti kalau  dpt bonus shaklee, kami akan  pergi derma ke badan2 berkaitan ISlam,etc...tu hak kita.. Shaklee tak campur...

 JADI kita lepas ni.. tgk cermin APA SUMBANGAN KITA... berdoa yes, boikot yes(tapi bukan melulu.. lihat link UZAR ni . yang menarik minat ti iaitu:
Kewujudan syarikat-syarikat ini di negara Yahudi dan MoU perniagaannya di negara Yahudi tidak boleh dianggap sebagai membantu kerja keganasan Yahudi. Justeru, sebarang pembuktian seperti ini tidak kuat untuk mensabitkan bantuan 'direct' kepada kerja jahat Yahudi atau lainnya.baca selanjutnya di artikel ni k..
http://zaharuddin.net/pelaburan-&-perniagaan/572-hukum-mcdonald-kfc-maxis-a-syarikat-yahudi.html

Shaklee adalah syarikat yg baik , Visi dr Shaklee adalah mengharmonikan nature n science.... barang dihasilkan dari sumber2 yg berkualiti baik.. berasaskan penyelidikan, ujian klinikal dan piawaian kawalan kualiti yang tinggi...dan lastly.. sy pegang kata2 ni >>Sabda Rasulullah (SAW) bermaksud "Hikmah itu barangan tercicir orang mukmin, di mana sahaja dia menemuinya dialah yang berhak dengannya"<< Jadi sy tak ragu2..

.. Adakah kami BUTA setia dan cinta pada Shaklee? AKhir kata.. kita kene baik bertempat, bijak bertempat, malu bertempat,marah bertempat,...yg penting berfikir sblum bertindak, sentiasa bersangka baik.. ..

Jom kita sama-sama boikot barangan yang memng menyumbang kepada israel..bukan nya barangan yang hanyalah dari AMARIKA tetapi tiada kena mengena dengan sumbangan kepada isreal.

 Semoga penjelasan ini akan membantu sesiapa sahaja yang masih ragu-ragu terhadap produk kami..In sya ALLAH suplement shaklee selamat untuk semua..
ok..byeee


2 ulasan:

  1. harus tahu mana yang menyumbang kepada israel dan mana yang tidak kann?

    BalasPadam
  2. Tulah kan farah..sekarang ni ramai yang fikir yang bukan-bukan..yang harus diboikot tu diorang tak mau boikot..

    BalasPadam